HiPath 3000

HiPath 3000
Platforma komunikacyjna IP dla małych i średnich przedsiębiorstw

HiPath 3000 jest nowoczesną platformą komunikacyjną integrującą głos i dane. Jej zalety doceniła Kapituła Złotego Medalu Międzynarodowych Targów Łączności INTERTELECOM 2002, przyznając firmie Siemens nagrodę główną za rodzinę tych właśnie serwerów telekomunikacyjnych.

HiPath 3000 można rozbudować w sposób zapewniający obsługę do 500 abonentów telefonicznych. Po włączeniu do sieci LAN, zgodnej z protokołem TCP/IP, można realizować jednocześnie do 500 połączeń typu Voice over IP (VoIP). Platforma ta w połączeniu z rozwiązaniami łączności bezprzewodowej umożliwia stworzenie spójnego systemu łączności z wykorzystaniem telefonów systemowych (także aparatów typu DECT).
W przypadku istnienia filii i oddziałów terenowych firmy, połączenia sieciowe z innymi systemami realizuje się za pomocą konwencjonalnych protokołów sieciowych CorNet-N i QSig lub połączeń między sieciami LAN.

Funkcje systemu:
Obok standardowych funkcji platform komunikacyjnych HiPath 3000 wyróżniają następujące funkcje dodatkowe:

  • Lista osób dzwoniących.
  • Funkcja "Nie przeszkadzać" blokująca ruch przychodzący.
  • Przejmowanie połączeń.
  • "Włączanie na trzeciego" uprawnionych użytkowników.
  • Klasy uprawnień.
  • Zapowiedzi poprzez telefony systemowe lub interkom.
  • Rejestrowanie kosztów połączeń dla każdego urządzenia końcowego lub każdej linii abonenckiej.
  • Wywołanie grupowe.
  • Przyciski liniowe (MULAP). Za ich pomocą można tworzyć następujące konfiguracje:
    • zespoły,
    • funkcje szefa / sekretarki,
    • komfortowy aparat przenośny,
    • wewnętrzna książka telefoniczna,
    • wybieranie skrócone,
    • przełączanie pomiędzy dwoma istniejącymi połączeniami (funkcja maklerska),
    • teksty wiadomości,
    • komunikaty tekstowe przesyłane do aparatu Cordless EM,
    • ukrycie numeru,
    • sygnalizacja połączenia, różna dla połączeń wewnętrznych, zewnętrznych, powtórnych
      i zwrotnych.
  • Dzwonienie równoczesne.
  • Funkcja domofonu i otwierania drzwi.
  • Rozszerzone powtórne wybieranie numeru trzech ostatnio wybieranych numerów.

System HiPath wspiera również protokół Euro-ISDN. Standard Euro-ISDN DSS1 stworzył niezbędne warunki dla jednolitej struktury komunikacyjnej obejmującej całą Europę.

Konsola Attendant
Konsola Attendant systemu HiPath 3000 umożliwia korzystanie z następujących rozwiązań:

  • optiPoint Attendant. Telefon systemowy optiPoint 500 może spełniać funkcje stanowiska awizo.
  • optiClient Attendant. Przy pomocy tego oprogramowania można wykorzystywać komputer jako łatwe w obsłudze stanowisko recepcyjne.
  • optiPoint BLF. Pole Lampek Zajętości (BLF) jest modułem dodatkowym przeznaczonym zwłaszcza dla pakietu otiPoint Attendant.
  • Konsola Brailla. Za pomocą przyłączonego do komputera dodatkowego urządzenia informacje przedstawiane są w postaci pisma Brailla.

Administrowanie systemem
Administrowanie systemem może być realizowane za pośrednictwem aparatu optiPoint 500 lub aplikacji HiPath 3000 Manager C. Ponadto dostępne są inne aplikacje wspierające procesy instalacji oraz administrowania systemem.

Rozwiązania użytkowe, które dostarcza HiPath 3000 obejmują:

  • Komunikację ruchomą - HiPath Cordless EM.
  • Serwer głosowy - HiPath Xpressions Compact.
  • Automatyczny rozdział połączeń (ACD) - HiPath ProCenter Office.
  • Telefonię wspomaganą komputerowo (CTI) - HiPath Tapi 120 / 170, Smartset.
  • Aplikacje multimedialne.

Wśród rozwiązań branżowych HiPath 3000 znalazł szerokie zastosowanie w hotelach. Caracas Desk oferuje ekonomiczne rozwiązanie komunikacyjne dla małych i średnich hoteli nie posiadających systemów informatycznych.
Caracas Inn jest oprogramowaniem przeznaczonym dla komputerów osobistych i pracuje w środowisku Windows.
Caracas Link jest natomiast standardowym interfejsem hotelowym zapewniającym niezawodne przyłączenie aplikacji typu Front-Office do systemu HiPath 3000.

© 2006 by Kompmaster.pl                      Mapa strony